3 Eylül 2007 Pazartesi

İhracata Dönük 2008-2012 Stratejik Planı...

İGEME, İHRACATA DÖNÜK 2008-2012 STRATEJİK PLANINI HAZIRLADI İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME), ihracata dönük 2008-2012 Stratejik Planını hazırladı. Stratejik Planda, Türkiye'de ihracatçıların ihtiyaç ve beklentilerinin değiştiği vurgulanırken, ürüne, pazara ve firmaya özgü, müşteri odaklı, etkin hizmetlere gereksinim duyulduğu kaydedildi. Stratejik Plana göre, ihracatçıların önemli bir kısmı için, standart ve genel amaçlı ticareti geliştirme hizmetlerine olan ihtiyaç azaldı. İhracatçılar çok daha ihtisaslaşmış bilgilere ihtiyaç duyarken, bu durum İGEME'nin katma değeri daha yüksek ve daha uzmanlık gerektiren çözümler üretmesini zorunlu kıldı. -STRATEJİK PLAN NELER İÇERİYOR?- Stratejik Plana göre İGEME bu çerçevede, müşteri odaklı yaklaşımla hizmetlerini daha da geliştirecek ve bunu yaparken, bilgi teknolojilerinin kullanımı yoluyla hedef kitlenin bilgi ve hizmetlere daha kolay, hızlı ve bulunduğu yerden erişimini sağlayacak. Kobi'ler başta olmak üzere, firmaların küresel rekabet gücü yükseltilerek yeni pazarlara açılması ve mevcut pazar paylarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapacak ve bu çalışmaları hızlı ve etkin bir şekilde iş çevrelerinin hizmetine sunacak. Her yıl en az 5 ülkede yerinde hedef pazar araştırması yapılacak, hazırlanacak bir proje kapsamında belirlenecek pilot bir sektör veya kümenin ihracatını artırmaya yönelik yol haritası belirlenecek. Bu kapsamda pazar araştırması, eğitim ve danışmanlık çalışmaları yürütülerek firmalar tanıtım ve dış satım faaliyetlerine yönlendirilecek. Sektör ve ürün bazında masabaşı dış pazar araştırmaları, giderek yerinde dış pazar araştırmalarına dönüştürülecek. Sektör bazında yapılan çalışmalar, alt sektör veya ürün grupları itibariyle gerçekleştirilecek. Mevzuat değişiklikleri düzenli olarak işlenecek ve her yıl yayımlanacak. İGEME'nin dış ticaret eğitimi hizmetleri nicelik ve nitelik olarak geliştirilecek ve bu alandaki rolü güçlendirilecek. Bu bağlamda, her yıl farklı illerde eğitimler düzenlenmesine öncelik verilecek. Eğitim programları kapsamı içinde dış ticaret alanında başarılı işadamlarının bilgi ve deneyimlerini diğer firmalarla paylaşımı sağlanacak. Ulusal düzeyde tanınırlığı olan bir sertifikasyon sistemi hazırlanmasına yönelik çalışmalar başlatılacak. Pilot olarak seçilen bir sanayi bölgesinde hiç ihracat yapmamış ve ihracata yönelmek isteyen kobilerin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma yapılacak ve sonuçları doğrultusunda bir eğitim programı gerçekleştirilecek. Plan döneminde, ülke sohbet toplantıları her yıl arttırılacak. Türk ihraç ürünlerinin ve firmaların uluslararası düzeyde tanıtımına yönelik faaliyetleri çeşitlendirecek ve güçlendirecek. Fuarlara katım arttırılacak ve İngilizce web sitesindeki tanıtım ve ürün profilleri her yıl güncellenecek. Ulusal Bilgi Toplumu Stratejisi çerçevesinde, firmaların İGEME'nin sunduğu ticari bilgi ve hizmetlerine kolay, hızlı ve bulunduğu yerden erişimini sağlayacak kurumsal teknik altyapı geliştirilecek ve kurumsal e-dönüşüm süreci gerçekleştirilecek. İGEME'nin yeniden yapılanması sağlanacak ve bu kapsamda insan kaynakları geliştirilecek, ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyet ve hizmetlerinin tanınırlığı arttırılacak. -İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİ- Planının uygulamaya konulmasının ardından izleme ve değerlendirme süreci de başlatılacak. İzleme sürcinde periyodik olarak hazırlanacak raporlar ile sistematik olarak takip edilecek. Değerlendirmede ise uygulama sonuçları amaç ve hedefler ile kıyaslanarak, gerçekleştirilen performansın ölçülmesi sağlanacak ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizi yapılacak. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak belirlenen stratejiler sürekli olarak revize edilecek ve gerekli iyileştirmeler gerçekleştirilecek.

Hiç yorum yok: