KONTRATLI BAHÇELERLE ÇALIŞAN VE ÜRÜNLERİ İŞLEYEREK KONSERVE HALİNDE AVRUPA SOFRALARINA SUNAN FİRMA, YILLIK 20 MİLYON DOLAR CİRO HEDEFİNİ YAKALADI.Eurogap (iyi tarım) uygulamaları kapsamında kontratlı bahçelerden toplanan taze ve kaliteli Türk narenciye ürünleri ile meyveleri, dalından koparılmışının yanı sıra konserve ve dondurularak işlenmiş halde İngiltere, Almanya ve Japonya'da sofraları süslüyor. Hatay'ın Dörtyol İlçesi'nde faaliyetini sürdüren Bameks Dış Ticaret ve Gıda Sanayi A.Ş, narenciyede greyfurttan limon ve portakala kadar bölgenin kaliteli ürünlerini, Avrupa standartlarına uygun bahçelerden toplayıp modern teknoloji ile paketleyerek yurtdışına pazarlıyor.
Firma, ayrıca, patates, soğan, domates, şeftali, kayısı, ayva, kiraz, incir ve üzümü de işleyerek Avrupa ülkelerindeki süper marketlerde tüketicilerin beğenisine sunuyor. İşletme Müdürü Kemal Saygılı, yaptığı açıklamada, 1930 yılında narenciye üretimi ile başlayan faaliyetlerin, 1960 yılında paketlemeyle geliştirildiğini, 1985 yılında konserve ve donmuş gıda hattı kurularak entegre tesise dönüştüklerini kaydetti. Saatte 20-25 ton kapasiteli 3 paketleme hattının bulunduğunu anlatan Saygılı, yıllık ihracatın narenciyede taze paketlenmiş olarak 50 bin tona ulaştığını vurguladı. Saygılı, 15 bin ton kapasiteli konserve hattında greyfurt, portakal ve mandarin ile çilek, kiraz, vişne, kaysı ve eriğin işlendiğini belirtti. Yıllık 5 bin kapasiteli donmuş üretim hattında da çeşitli ürünlerin işlenerek ihraç edildiğini ifade eden Saygılı, Avrupalı müşterilerin taleplerine özen gösterdiklerini, kaliteyi ön planda tuttuklarını vurguladı.
Ürünlerin özenle seçildiğini, İngiltere ve Almanya'daki bürolar aracılığıyla sevkıyatın gerçekleştirildiğini anlatan Saygılı, Avrupa standartlarına uygun üretim ve işleme yapmalarının karşılığında önemli markalarla anlaşmalar sağladıklarını vurguladı. Sipariş üzerine çalıştıklarını ifade eden Saygılı, şunları kaydetti: ''Yıllık yaklaşık 40 bin tonluk üretimin tamamını ihraç ediyoruz. Firmalara, büyük süper marketlere, hem taze hem de konserve ürün veriyoruz. Kendimize ait 200 dönüm narenciye bahçemiz bulunuyor. Ayrıca, Eurogap kapsamında kontratlı bahçelerle çalışıyor, ürünlerin sağlıklı ve kaliteli olmasına önem veriyoruz. Her aşamayı titizlikle kontrol ediyoruz. Avrupalıların da istediği bu. Böylelikle piyasada tutunuyor ve büyüyoruz. Ürünün işlenmesi de Türk tarımı ve ekonomisine daha yüksek katkı sağlıyor. Yani taze ürünü doğrudan satmak yerine modern çağda daha çok tercih edilen ve tüketimi daha kolay olan işlenmişleri sunmak daha karlı.''
-BÜROKRASİ SIKINTISI-
Saygılı, yıllık cirolarının 20 milyon ABD Doları civarında gerçekleştiğini, pazar paylarını her geçen yıl daha da artırdıklarını dile getirdi. Pazarı elinde tutan, dünyaca tanınan Marks&Spencer, Tesco, PrincesEuro Garden, Sainsbury ve Asda firmalarına, kendi ambalajları içinde konserve ve donmuş gıda ürünleri verdiklerini anlatan Saygılı, ihracat pazarlarında özellikle İngiltere'nin önemli bir yer tuttuğunu söyledi. Saygılı, ihracatta sektör harici nedenler yüzünden sıkıntı da yaşadıklarını belirterek, ''En önemli sıkıntı bürokrasi. Dünya firmalarıyla rekabet için işlemlerin kolaylaştırılması, sevkıyat ve teslimatın istenilen zamanda yapılması gerekir. Ayrıca, doların Türk parasına göre çok değer kaybetmesi, maliyeti yükseliyor, rekabet gücünü azaltıyor. Teşvikler de yeterli değil'' diye konuştu. Tesislerde, 90'ı personel toplam 108 kişinin çalıştığını, Eurogap,HACCP (Kritik Kontrol Noktaları Tehlike Analizi) ile gıda güvenliği konularında uluslararası nitelikli sertifikalara sahip olduklarını belirtti.
2 Eylül 2007 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder